Sunday, February 10, 2008

Toparlama

Genelde üretken yazim teknikleri ile bir şeyler yazmaya çalışıyorum fakat bugün blogumu farklı bir şey için kullanacağım.

Artık son sınıfın son dönemine gelmiş bir üniversite öğrencisiyim. 7 yıllık bir ilişkim ve planlarım var. Şu ana kadar hep Allah'ın yaptıklarımı gözeten tutumu üstümden çekilmedi fakat içimden bir his artık böyle olmayacağını söylüyor. Büyük değişimler geçirmem ve büyük adımlar atmam gerekiyor. Bu yüzden hayatımda sadece 6 yıl önce yaptığım bir şeyi tekrar yapmam gerekiyor: Toparlamam gerekiyor.

Herkes hergün her alanda her seferde gelip size öğütler vermeye başlıyorsa artık alarm zilleri çalıyor demektir hele bu, üniversitede son yılınızda sizi gelip bulduysa yakın zaman için de dibe vurmanız muhtemeldir. Fakat benim derdim başarısız olmak değil, Allah'a şükür çabuk toparlanıp çabuk yol çizen bir insanım. Beni rahatsız eden şey gidecek bir yolumun olmaması.

bundan 6 yıl önce ortalama notları olan sadece kitap okumaktan hoşlanan ve metro ile evi arasında büyük hayaller kurarak yürüyen bir insan iken durdum ve bir karar aldım: toparlamam lazım.

ondan sonra hayatı, hayatımı ve yaptıklarımı derledim ve kendime bir hedef seçtim: üniversiteyi kazanmak. sonra daha fazla toparlayınca kesin bir hedef çizdim: boğaziçi üniversitesi yönetim bilişim sistemleri ne gireceğim dedim. uğur dershanesinde en alttan başladığım sınıf hiyeraşisinde en üst sınıflara kadar durmadan çıktım fakat yine de ilk yıl kazanamamıştım. dediğim gibi çabuk toparlanan bir insanım çünkü bir kere toparlamış ve hedef belirlemiştim. ne kadar çalıştığımın detaylarına girmek istemiyorum ama her gün saat 12'den sabah 6 ya kadar çalıştım.

Bir sonraki sene yine bu tempo ile çalıştım ve bu sefer başardım. bundan sonrasını toparlamamıştım. bu yüzden üniverisiteye girditen sonra bu yıla kadar güç bela çarpa çarpa geldim fakat artık yeniden bir toparlama yapmam lazım.

bu sefer daha uzun bir zamana yayılan ve adımlarımı daha iyi anlatan ve beni boş bırakmayacak köşe taşlarını tanımladığım bir toparlanma, en önemlisi ruhsal bir toparlanma.

No comments: